Gordon Murray lucrează la un nou ”monstru”: ce este Spider și cât costă supermașina
Modelul va fi limitat la doar 100 de exemplare și va costa 2,3 milioane de dolari.
Gordon Murray, care a proiectat mașinile de Formula 1 pentru McLaren, a anunțat planurile de a construi o nouă supermașină.
Gordon Murray Automotive T.33 Spider împarte un motor V-12 aspirat natural de 617 CP (609 CP) și o transmisie manuală cu fratele său coupe, dar adaugă două panouri detașabile ale plafonului și o geam din spate care coboară automat pentru a permite conducerea cu capul deschis.
Fabricat aproape în întregime din fibră de carbon, cântărește 1100 de kg, cu 17 kg mai mult decât coupe-ul și mult mai ușor decât mai multe mașini sport, precum McLaren Artura, care cântărește puțin sub 1600 de kg.
Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să ofere specificații de performanță, cum ar fi viteza maximă pentru vehicul și a refuzat să confirme câte unități pre-vânzare au fost vândute de T.33 Spider, care costă 2,3 milioane de dolari.
Producția va fi limitata la 100 de vehicule
Coupe-ul T.33 de 1,8 milioane de dolari și-a vândut toate cele 100 de unități aproape instantaneu după debutul în 2022 prin comenzi plasate prin depozit. Producția urmează să înceapă la sfârșitul anului viitor, urmând livrările, spune un purtător de cuvânt.
Gordon speră să se alăture domeniului producătorilor de hipercaruri precum Bugatti, care revendică actualul record de viteză pe uscat.
Acesta din urmă vinde mașini super-rapide atât de rare încât nu sunt aproape niciodată văzute după ce părăsesc fabrica, inclusiv Bolide și La Voiture Noire.
SC18 Aventador de la Lamborghini este o supermașină unică, creată dintr-o foaie de hârtie goală, cunoscută doar de designerul șef Lamborghini Mitja Borkert și de cumpărătorul său anonim.
Gordon Murray Automotive este departe de a fi singurul brand obscur care a încercat să urmeze exemplul.
Hennessey, cu sediul în Texas, produce concepte cu șase roți, asemănătoare unor nave spațiale și curse de recorduri; Venom GT a stabilit recordul mondial de viteză în 2014.
Hypercarul Tuatara de la SSC a stabilit recordul de viteză al mașinilor de serie în 2020.
Rimac Nevera și Pininfarina Battista sunt încă în curs de producție; Pagani a anunțat anul trecut viitorul său hypercar Utopia.
Companii precum Spyker au făcut-o cu mai puțin succes; marca olandeză a raportat mai multe falimente de când a fost fondată în 1999.
Marile mărci de automobile de lux au făcut de mult timp hipercaruri de milioane de dolari limitate la volume ultra-limitate.
Valkyrie de la Aston Martin costă 3 milioane de dolari, de exemplu, în timp ce AMG ONE de la Mercedes-AMG comandă 2,4 milioane de dolari. Ambii au suferit întârzieri de producție, dar susțin că registrele complete de comenzi persistă pentru producția lor sub 300.
Murray are mai mult credit pentru numele său decât majoritatea concurenților mai puțin cunoscuți. Expatriatul sud-african a proiectat peste 80 de super-mașini pentru angajatori, de la Brabham la Mercedes-Benz și a debutat cu prima mașină care îi poartă numele, T.50 de 3 milioane de dolari, în 2020.
McLaren F1 a lui, evaluată la peste 20 de milioane de dolari, este considerată una dintre cele mai scumpe mașini proiectate vreodată.
Producția coupe-ului T.33 este programată să înceapă în Anglia până la sfârșitul anului 2024, iar un purtător de cuvânt a spus că producția T.33 Spider va începe în vara anului 2025.